Wednesday, 21 September 2011

DAN HATI PUN BERKATA....

my favourite novel.....
Text kt bwh ni aq amek dari dalam novel DaN HaTi PuN BeRKaTa....bce r dulu text ni...

ADIRRA - Kedegilannya bersebab. Kasih sayangnya sudah dirampas. Jadi jangan salahkan dia kalau dia tidak percaya kepada sesiapa, tetapi dengan Rashdan, kedegilannya mula cair. "Abang ni, Irra cakap betul-betul, abang main-main pulak.""Abang pun bukan main-main. Ada Irra nampak abang main-main? Abang cakap benda yang betul. Tiada siapapun yang boleh pisahkan abang daripada Irra kecuali kuasa TUHAN. Dan Irra pun jangan harap dapat lari daripada abang selepas ni." "Kalau Irra lari jugak?" "Sampai lubang cacing abang cari Irra!" "Irra tak nak masuk lubang cacing!" "Hisy! Dia pulak yang main-mainkan abang,"


RASHDAN - Dia tidak pernah jatuh cinta. Tetapi sekali dia jatuh cinta, dia sudah jadi orang lain."Jadi Irra sudi menjadi kekasih abang…? "Sudi, tapi bersyarat." "Eh, tadi kata dah lama sayangkan abang, kenapa tiba-tiba nak kenakan syarat pulak?" "Yang lama tu sebab Irra seorang saja yang sayang abang, yang baru ni abang pun sayangkan Irra, jadi Irra kenalah letak syarat sikit." "Hmm, begitu rupanya. Baik, apa syaratnya?" "Irra nak abang jadi manusia biasa saja." "Habis selama ni, abang manusia yang luar biasa?" Kerana cinta mereka memiliki hati masing-masing...

best gler novel ni...penulis dye Nurriez feeling le time aq bce novel ni.... lau babak2 yg sdeh 2 aq pon nanges sekali...xbleh bla...lg2 lau bce time xda owg...memg meleleh air mata aq ni....xleh nk cover dh....bercucuran air mata aq kuar...hahaha....(maluuu beb) (:">)...lau kowg nk bce gak leh le layari laman webnya..type je penulisan 2u..then cri je tajuk ni...ad la kuar.....aq ni memg ske sgt lau bace novel...lau bku sej jgn lak bg kt aq...kurg berminat..hihihi ...mcm2 tajuk novel ad.....dlm cter ni byk babak2 yg sdeh.....dalam novel ni  kn Adirra memg ank mnje la n perangai pon cm bdak2 je...maklumlah ank tunggal...kaya lak 2...memg bapak dye mnjekn abes-abesan la...mak Adirra lak dh meninggal dunia time dye sek rendh dlu....so memg x kisah la lau bapak dye mnjekan....tpkn keterlaluan la bapak dye 2..adirra manje gler la..smpaikn bapak dye nk kawen lagi pon dye anggap bapak dye x sygkn dye lg....padahal bapak dye 2 nk kawen sbb tertentu n Adirra pon dh beso pnjg..bkn bdak kecik ag pon...Adirra merajuk smpai xnk bertegur ngn bapak dye  lari dr umah....bapak dye puas contact pon xdpt....nseb baik la ad mamat ni...nme dye Rashdan....Rashdan ni muncul time Adirra larikan diri 2 la...padahal dye duk umah sedara dye...mula2 Adirra ni keras hati gak la ngn nasihat Rashdan 2......xnk dgr langsung ckp owg lain...ikut kte ati je...Akhirnyew sekian lama berkenalan dgn Rashdan atinye mule cair n Adirra dh bleh terime nasihat yg Rashdan bg...mcm ni la serba sedikit ttg novel DaN HaTi PuN BeRKaTa.....bg aq memg best r cter ni....pe pndpt kowg lak tntg novel ni??????....:)




No comments:

Post a Comment